TV GLOBO A GLOBOPLAY: THE IMPLEMENTATION OF THE DIGITAL PLATFORM.

A STUDY ON GLOBO'S MARKETING ACTIONS IN THE ON DEMAND MARKET. DIGITAL FORM.

Authors

  • Gabriela Falcão UNI7

Keywords:

Televisão, streaming, on demand, tv globo

Abstract

This research focuses on studying the strategies that the Globo Play digital platform uses to connect with other audiences,
keep the audience and remain relevant in streaming in Brazil. We seek to analyze how TV Globo manages to continue in the media market,
understanding the changes from television content to the digital medium. The study was carried out through bibliographical research, based on the authors Newton Cannito and Boni.
Therefore, reference authors were used to understand how the television world started and how media changes have transformed the current market.

References

BARBOSA, C. Larah; Baio A. Cesar. Globoplay: Do espectador ao usuário. Intercom. Universidade Estadual de Campinas, São Paulo, 2020.

CANNITO, G. Newton. A Televisão na Era Digital. 2 ed.,São Paulo: Summos Editorial, 2010.

FISCHER, D. Gustavo. As trajetórias e as características do Youtube e globo Media/Globo vídeos: Um olhar comunicacional sobre as lógicas operativas de web sites de vídeos para compreender a constituição do caráter midiático da web. 217 f. Tese (Doutorado) - Ciências da Comunicação, Universidade do Vale do Rio dos Sinos, 2008.

JENKINS, Henry. Cultura da convergência. 2. ed. São Paulo: Aleph, 2009.
LIPOVETSKY, Gilles; SERROY, Jean. A tela global: mídias culturais e cinema na era hipermoderna. Tradução: Paulo Neves. Porto Alegre: Sulina, 2009.

MCLUHAN, Herbert Marshal. Os meios de comunicação como extensões do homem. Rio de Janeiro: Cultrix, 1964.

MILLER, T. A Televisão Acabou, a Televisão Virou Coisa do Passado, a Televisão Já Era. In: FREIRE FILHO, J. (org.). A TV em Transição: Tendências de Programação no Brasil e no Mundo. Porto Alegre: Sulina, 2009, p. 09-25.

PORCELLO, Ac. Flávio. De Boni a Boninho: a mudança estética e conceitual da TV brasileira para atrair a classe média. Estudos em Jornalismo e Mídia - Vol. 10 Nº 2. Porto Alegre, RGS, 2013, P. 431-441.

RICCO, Flávio; Vanucci A. José. Biografia da televisão brasileira. São Paulo: Matix, 2017.

Published

2021-09-09

Issue

Section

Resumo expandido - Publicidade e Propaganda